søndag 15. februar 2009

Kurskort




I nydelig vintervær og med nye piggdekk reiste jeg oppover til Hedalen for å holde kurs i går. Først var det 11 barn/ungdommer på minialbumkurs, og deretter hadde jeg 4 ivrige damer på klin og klæsj. Klin og klæsj er utrolig artig. masse lek og grising :) På klin og klæsj lagde vi kort etter kredittkortmetoden, klin og klæsj med gesso, og gnikk og sprut :)




Over her viser jeg frem demokortene med gesso og kredittkortmetoden :) Gnikk og sprut fikk jeg aldri montert :)

3 kommentarer:

~Kjersti~ sa...

Tøffe kort!

Hvordan metode er "klin og klæsj"?

Marit sa...

Klin og klæsj beksriver vel at vi kliner og klæsjer med maling og papirer og sånn :)

Jeg har brukt klin og klæsj som begrep i forhold til kortene jeg lager med de gjennomskinnelige bakgrunnene. Disse er f.eks bygd opp med gråpapir, avispapir, frystetape ulike trykk både direkte på bakgrunn eller kopipair som vi limer på..og alt er strøket over med gessomaling som er en grunnsingsmaling :) Litt av greie er at vi tar bort deler av malingen igjen slik at bakgrunnen skinner gjennom..Klokere nå? :)

~Kjersti~ sa...

Tusen takk for utfyllende svar! :) Skjønte hvorfordet heter klin og klæsj, men gjennomskinnelilg bakgrunn? Hehe, skal studere kortende nærmere!