fredag 3. august 2007

helg, tur, og jeg har blitt "tatt"




Dette er en LO fra fjoråretstur til Galdhøpiggen. Vi hadde knallvær og kunne sole oss i bikini på toppen. Vi brukte lang tid på turen. Kondisen min er ikke mye å skryte av så 1300 høydemetre er bra uansett :) Dessuten måtte vi jo stoppe opp, spise mat, ta bilder og nyte utsikten underveis :)

I år blir det tur igjen. Vi skal gå inn i Memurudalen og campe der før vi bestiger Surtningsui, med Jotunheimens beste utsikt, i morgen. Tror toppen ligger på ca 2300 moh. Sånn ca.

Morgentimene blir brukt til å prøve å pakke sekken fornuftig her. Det er jammen ikke lett. Hva MÅ jeg ha med, og alle kjekt-å-ha-ting blir plassert tilbake på plassen sin. Denne sekken skal bæres noen høydemetre og med utstyr til overnatting i fjellet i helgen blir det fort noen kg :) Komfort på campen blir veid mot ulempen å bære tungt. heldigvis slipper jeg å bære telt.

Matpakkene skal smøres ferdig før vi drar. Kaffepulver og teposer og tørrmelk skal opp i ziplockposer. Toalettmappa har også blitt byttet ut med en ziplockpose. Fyrstikker er husket, men jeg må kjøpe ny beholder med gass på veien. Kanskje jeg skal se om jeg finner real frokostblandinger også? Hmmmmm. Real turmat blir det i allefall til middag. Compeed og annet 1-hjelpsutstyr er med.

Så noe helt annet.
Unni, Aud og Jorunn har også "tatt" meg slik at jeg har fått hedersutnevningen rockin girl blogger :) Tusen takk jenter. Det er en ære :)




Til alle dere som har lagt igjen hilsen i blogcandyen min. Det er helt utrolig hvor mange av dere som gjerne vil ha ett kort i posten. og så fine begunnelser dere har laget. Jeg skulle gjerne sendt ett kort til dere alle sammen, men det har jeg desverre ikke kapasitet til. Dere hadde virkelig fortjent det. Men mer enn en hilsen blir det helt sikkert :) Fristen er i dag, så om noen fremdeles ønsker å være med i trekningen er det bare å slenge seg med :D Som dere sikkert har skjønt reiser jeg bort i helgen. Dvs at jeg ikke får trukket ut noen før over helgen. men da kommer det :)

Jeg skal innom hobbyhimmelen på vei opp også. Kanskje jeg kan plukke med meg noen morsomme ting :) Det blir hyggelig.


God helg til dere alle sammen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Rockin´girl - wow!! Høres ut som en flott tur til Galdhøpiggen. Naboen hadde tenkt seg oppover neste uke, men været ser ut til å sette en stopper, de utsetter det hvis det blir for kaldt og med 5*C frister det visstnok ikke *ler* Jeg skal prøve meg på liten fjelltur neste år har jeg tenkt, turen må jo stå i forhold til sekken jeg kan bære ;)

Unknown sa...

Kjempeflott LO!!De hadde sikkert en flott tur også!!

No må du hugse å tagge 4 andre til Rockin Girl Blogger også! ;o)

God Helg!! *klem*

Tonje sa...

Kjempefin og original LO! Sprekingen! Håper du får en fin tur!

Norunn sa...

råstilig LO! Multikunstner du Marit :)

Håper du har en finfin helgetur:)

?? sa...

Fantastisk flott lo du har laget...
Klem fra Ellen K

Beata Ewa sa...

Det var herlig LO, Marit - du er en mester!! Fikk sååå lyst til å scrappe, men nei, NM kort står for tur!

Du har blitt tagged igjen, men litt annen vri denne gangen. Se i bloggen min for detaljer :-)