tirsdag 22. mai 2007

To Hjertekort.

Wow..jeg dater en mann som kjøper stempel til meg. Det er jammen ikke verst.

Dette hjertestemplet fra Magnolia fikk jeg til bursdagen min. I kveld har jeg laget to kort over nesten samme lest, bare i ulike farger. Jeg merker jeg er litt lei av kort med massse stæsj om dagen og har lyst til å lage mer stilrene ting. Disse ble jeg ganske fornøyd med. Og de var super-enkle å lage.

Begge er fargelagt med MCP-teknikk. Jeg ser at
flere lurer på hva det er og inntil jeg kommer med en mer utfyllende forklaring i kursbloggen
så tar jeg det kjapt her. Kort fortalt går det ut på at du fargelegger med blyanter og bryter opp pigmentene med sprit slik at du får en jevn og klar farge.


Du trenger fargeblyanter av høy kvalitet, tynner og papirstubber. Papirstubber er pappblyanter. Alt dette får du f.eks kjøpt på pandur. I tilegg er det kjekt å ha viskelær og sandpapir. Legg farge forsiktig langs konturene på motivet. Ikke trykk hardt med blyanten, og ikke legg på for mye farge. Dypp stubben i tynner og dra fargene fra ytterkanten og inn mot midten med stubben i små sirkelbevegelser. For å fjerne farge fra stubben kan du pusse den mot sandpapiret. Jeg skjærer også av en del på stubben med taperkniven min slik at jeg får spisset den ved behov. Du kan legge på farge i flere omganger og du kan bruke viskelæret til å ta bort farge igjen. høres kjekt ut dette vel :)



7 kommentarer:

Anne Marit sa...

De var jammen nydelige ! Supert med en mann med "smak" :)

Anne Bente sa...

Det enkle er ofte det beste er det noe som heter, og dette var kjempelekkert. Men må jo innrømme at jeg også liker veldig godt de som er litt lengre ned på siden som ikke er så stilrene også.....:-)

Kortmanitove sa...

Takker for forklaring på teknikken som du bruker til fargelegging... har ofte lurt på det. Flotte kort igjen, det er ofte pent med det enkle også!
Koselig at du legger igjen noen ord når du er inne på bloggen min, takker for d :)

Kirsten sa...

NYDELIGE hjertekort!
Wow, de er virkelig, virkelig nydelige også!
Håper du har en fin uke!

gudrun sa...

Kjempeflotte kort, Marit.
Det hjertestempelet var nydelig. Så heldig du er. ;-)

Åshild sa...

Så stilige kort, Marit! Enig med du - utrolig morsomt å se noe annet enn stæsjistæsjkort :)

Norunn sa...

nydelige kort, og jammen så ikke den teknikken artig ut!
Hmm...kanskje jeg må på markedet og leite etter en som kan kjøpe stempler til meg *lol*