tirsdag 12. januar 2010

kjappe forslag til invitasjoner og bordkort


Tove etterlyste forslag til invitasjoner og bordkort til en guttekonfirmasjon. jeg hev meg rundt og har laget ett superenkelt sett.

Innbydelsen er 6x12 som er brettet i tre stk 4x6. Så har jeg laget grønt magebelte med bredde 2" og mønsterark  noe smalere. På magebelte har jeg stanset ut to sirkler i ulike størrelser og limt på. den midtre sirklen er ment som skrivefelt. kan jo f.eks stemple konfirmasjon eller invitasjon der...

Magebelte er lett og dra av og på hovedkortet. Når det er tredelt ser det ekstra flott ut når man bretter ut kortet og finner selve invitasjonsteksten på den midtre delen. Samme oppsett kan brukes på takkekort med f.eks bilde av konfirmanten på magebeltet. Og det kan like gjerne være større og firkantet enn hva jeg har laget her.

Bordkortet er like enkelt. Samme mønterpapir og har delt sirkelen i 2 bare for å bryte litt. med sirkelpunsjer og skjerebrett gåt dette kjapt å lage. uten sirkelpunsh hadde jeg kanskje heller laget feltet på magebeltet kvadratisk :)


Hvite kort i scanneren er ikke særlig bra. det burde selvsagt  vært tatt bilder av..men disse er både enkle og stilige altså :) og lette å lage :)

1 kommentar:

Lambi sa...

Så enkelt men likevel såå fint! Skal huske dette oppsettet til en gang jeg trrenger invitasjoner! Da må jeg nemelig ha det enkelt,ellers gidder jeg ikke lage mange like og for mye jobb å lage mange unike invitasjoner! :) Du er så flink! Takk for inspirrasjonen du deler du! :)