søndag 17. mai 2009

Hurra for 17.mai




Kontrastene er store i dette landet. På fredag kjørte vi fra vårgrønt og hvitveiskledde lavlandet og opp til snøen på Valdreslya. Ikke rart turister synes vi er sånn passe gale :) Sikkert de fleste nordmenn også? Hmm...I allefall..snille venner av venner hadde invitert oss med på 17-maifeiring på Valdresflya. Utprøving av kite og skiseil og bamsemumskonkuranser sto på programmet. Alt var utrolig artig. Kjempekrefter i kiten fikk meg til å tryne mer enn en gang :) Harald og jeg delte 2.plass i bamesemumskonkuransen.




Nå er jeg tilbake til hvitveiskledde og vårgrønne Ringerike. Sjåføren min måtte ned igjen tidlig for å være med barna sine på dagens feiring. Jeg er ikke så glad i all familiehyggen denne dagen. Uten mann og barn selv, blir det bare sårt og rart og litt ensomt. Jeg er glad for å kunne lage meg noen andre tradisjoner med ting jeg liker å gjøre. Som f.eks å leke med vindens krefter på fjellet:) Eller rett og slett å kose meg med en god bok og glede meg til i kveld hvor jeg skal grille hos en venninne:)


Jeg må bare dere vise frem bilde av snuppa mi også. Hun er så søt med tungetippen som titter ut:)




1 kommentar:

Inas lune hjørne. sa...

Håper du sitter i godstolen og koser deg med en bok eller noe slikt.

Jeg sitter her og hakker tenner, og lurer på hvorfor jeg alltid tror at bunaden er såå varm.

Gratulerer så mye med "seier" på Friday Sketches. :o)