fredag 3. april 2009

Farvel vinter

Nå er det bare timer igjen til jeg tar påskeferie. Det skal bli ekstra godt i år. Jobben har vært hektisk og krevende de siste ukene og jeg kjenner jeg er sliten-sliten-sliten. Nå ser jeg frem til planløse dager uten vekkeklokke og masse må-gjøre-må-bli-ferdig-må-huske-på-greier. I stedet skal jeg benke meg på verandaen med bok og te og myse mot sola, gå lange turer med Dina og se på at snøen smelter. Det er mye å ta av. Denne vinteren har vært den mest snørike jeg kan huske. Det har vært supert, men det gjør ingenting at den smelter bort. I går, da jeg gikk tur sammen med min gode nabo Ann kristin...da var grøftekantene blitt bare. Av gammel vane kikket jeg etter hestehoven. Fremdeles er det litt for tidlig. Kanskje om en uke? Jeg gleder meg i allefall.


Bildet denne gangen er tatt for en drøy mnd siden. Det var knallvær og jeg hadde måkt verandaen min fri for snø. I hagen var snøen så høy at den nådde opp til verandagulvet. Nå er det nesten ikke noe igjen. det er vår og trærne får knopper og jeg fryder meg:)


God påske og god vår til alle dere lesere som stikker innom her. Nyt dagene og gi deg selv gode opplevelser.


4 kommentarer:

Åshild sa...

Jeg bare MÅTTE innom for å lese dette innlegget, for tittelen fikk meg til å g*l*i*s*e! Herlig, Marit! Nyt velfortjente påskedager :)

Jeg reiser faktisk - utrolig nok - TIL snøen, jeg... helt frivillig! Har til og med pakket med skiene! Jeg som egentlig hater å gå på ski... Men - som likevel gleder seg til å ut på tur :)

Så, vi går en god påske i møte, begge to - det er bra!
Klem

Jorunn sa...

Åhh, akkurat sånn har jeg følt det i noen uker også. Håper du får en deilig og avslappende påskeferie, Marit! Nyt våren!! :D

Mette H sa...

Du må ha en riktig, riktig god påske! Slapp av og kos deg masse i det fine været jeg har bestilt til deg - og meg! ;o)

Monica sa...

"Farvel vinter" er jeg helt klart med på, jeg lengter etter vår og varme og håper vi får masse av det i påsken :) Herlig vofs du har :)