tirsdag 6. mai 2008


Forrige gang jeg lagde kort med distressbakgrunner ble alle solgt før jeg rakk å putte de i salgsboksen min. En venninne kom innom og plukket med seg alle sammen. Det var ekstra hyggelig og ga motivasjon til å forsøke meg på en ny runde nå i kveld.


Jeg har lekt meg med ulike blekkfarger og måter å påføre blekket. Også hadde jeg ikke igjen mer glassveske, så denne gangen er det glitter som er lagt på flere av kortene. Litt dystre farger kanskje, men med hvite bakgrunnskort ble det ikke så verst likevel :)




5 kommentarer:

Anonym sa...

så ufattelig nydelig :D kan du forklare hva du har gjordt? :O) jeg elsker stemplene også og sku visst hvor du har kjøpt de :D dette må være noen av de nydeligste kortene jeg har sett noen gang. så dyktig du er :O)
smil og solskinn fra vyanmica

Tonje sa...

Jøsses...hva i all verden har du gjort her mon tro? Diamond glaze og distress reinkere, eller alkoholblekk på acetat eller glossy eller??? *snuppeline spekulerer*

Lekre var de i alle fall, dramatiske og annerledes!

Marit sa...

her er en kort forklaring :)

For å lage disse bakgrunnene har jeg brukt distress re-inkere, svamp og glatt kartong. Jeg har tatt distress på ett plastlokk, bittelitt vann på svampen og hentet opp farge. Deretter har jeg svampet rundt med litt ulike farger. Noen ganger i sirkler (begynner innerst) og noen ganger i striper. Når bakgrunnen er tørr tar jeg litt vann på fingrene og rister/dypper over bakgrunnen. Dette lar jeg trekke inn en liten stund før jeg legger over ett tørkepapir og trekker ut resten av vannet. Deretter stempler jeg på motivene og legger på litt glitterlim eller glassveske alt etter som.

Inger Marie sa...

For noe utrolig stilige og lekre bakgrunner.
Nydelige kort, likte de utrolig godt

Klem fra Inger Marie

Lillian sa...

Utrolig lekre kort, og disse siste her var bare ufattelig nydelige! En skikkelig inspirasjonsblog, dette! :)

Klem fra Lillian