fredag 6. april 2007

langfredag

Årets påsketur med villturgjengen gikk til Skeikampen. 35 stk ble vi til slutt. De fleste blir kanskje svette bare av tanken av så mange på samme tur, men vi var fordelt på mange boenheter så det kjennes ikke voldsomt ut :) I stedet er det utrolig hyggelig. Vi tuslet rundt og besøkte hverandre og fant alltids noen som har lyst på akkurat den turen vi ønsket oss selv. Kort eller langt. Fort eller sakte. Alltid noen som er klare.

Ønsker vi ikke ski er det greit med badstue også..og aking. Ved midnattstider var vi ute og skle på digre matter. Store unger og store gleder :)

Det ble også ufattelig mye bra mat. Fylt kylling, marinert scampi, reinsdyrfilet, lammestek, ovnsbakt ørret, sjokoladefondant, fruktsalat...osv. osv...Etter at jeg kom hjem har jeg vært så mett at det eneste som har fristet har vært knekkebrød og salater :D



Jeg tror kanskje ikke jeg tålte all den gode maten og det hyggelige selskapet.. i allefall har jeg hatt den ulykkespåsken. Første skituren og jeg tryna og fikk den lårhøna som gjorde det umulig å gå på ski på nesten to døgn. Jeg klarte ikke å ploge etterpå. Ingen spøk med bratte bakker, 90* sving og snø hardpakket som is. Jeg skled i allefall ut og havnet på siden slik at hele hofta smalt ned i snøen. Heldigvis gikk det seg til, og jeg fikk en fjelltur på tirsdag før vi dro hjem. Da klarte jeg også å ramle..oppå tommelen slik at den ble forstuet...den er fremdeles vond.

I går. På flatmark. Ja, da klarte jeg å tråkke over igjen slik at den ene anklen er helt stiv nå. Jeg tror beinet er ganske ustabilt etter lårhøna slik at overtråkk og sånn lettere skjer. Jeg pleier jo ikke akkurat å være plaget med slike ting.

Akkja...trøsteklemmer tas i mot :) Godt det er lunt og fint på verandaen min. kaffe og en god bok der ute er ikke så verst i påsken det heller :)

På morgenen i dag har jeg også printet ut noen bilder som kan passe til konfirmasjonskort. Jeg må lage noen småkort til det bruket nå :)

Så ønsker jeg dere alle sammen mange gode, lune feriedager. Ta vare på de gode øyeblikkene og handle slik at dere får gode minner å ta med dere når hverdagen er her igjen.

Takk for at dere leste.






Øverste bilde er første rast rett etter at jeg ødela beinet mitt. måtte ta en pause og se om litt ro gjorde at jeg kunne gå videre. Jeg endte opp med å gå på beina hjem.

Midtre bilde, Dina er klar for tur. Hun var så nyklipt til påske at det er greit med dekken. Hun blir fort kald om det er mye vind og vi raster.

Nederste bilde: Aking i danskebakken. Man blir alfri for gammel til å leke :)

1 kommentar:

Anette sa...

Huff da, litt av en tur du har hatt. Håper du snart er helt frisk igjen.

Ha en fortsatt flott påske.