lørdag 23. desember 2006

Lille julaften


Så deilig det er å gå ute om kvelden nå. Fra alle husene skinner det lys i vinduene og det er en egen ro som har senket seg over hjemmene. Lille julaften har ett eget sus over seg. En forventning og samtidig en slags glede over å ha kommet i mål. sånn mer eller mindre i allefall.

Etter uker med forkjølelse og tette bihuler og hosting har formen min kommet seg og energien vender tilbake. De store husmorutskeielsene har uteblitt. Jeg har ikke ordnet så mye til jul, men det er heller ikke noe nytt. Likevel er det jul her nå, noen røde duker, noen nisser, nyvasket trekk på sofa og senger, nyvaska filleryer og gulv og hyller og pynteting. Og med gløgg i koppen og røde lys og grevinnen og hovmesteren på TV så siger stemning inn i kroppen også :)

Jeg ble litt lei av å lage julekort her så jeg fikk lyst til å ordne noe annet. Da ble det dette kortet med stempel fra hero arts. Det er en serie med tre damer. Jeg gikk litt amok her om dagen da de skulle selge ut stemplene sine på den lokale "scrabookbutikken". Endte opp med maaaange nye. Hjemme igjen tok fornuften meg og jeg fikk videresolgt en del av stemplene i kategorien "har noen som ligner fra før"

Ingen kommentarer: